Lättläst: Fjärrvärme
I Boden har cirka 4 000 hus fjärrvärme. Vi arbetar ständigt med underhåll och förstärkning av fjärrvärmenätet. Finns det redan fjärrvärme i ditt bostadsområde kan du ansluta dig genom att kontakta oss.
Vad kostar det? Att ansluta huset till fjärrvärme kostar runt 55 000 kronor. Det går bra att få bidrag från staten (ROT-avdrag) som gör att det kostar mindre.
Var finns fjärrvärme idag? Här kan du se en karta över vilka områden man kan använda fjärrvärme.
Hur fungerar det? För att få fjärrvärme eldar vi avfall och biobränsle i vårt värmeverk. Värmen skickas sedan genom ett system av vattenledningar fram till ditt hus.
Kan jag ansluta mig? Kontakta oss på telefon 0921-623 50 så hjälper vi dig.
Detta är en lättläst sida. Du kan också läsa mer om fjärrvärme.