Lättläst: Fjärrvärme

Boden har cirka 4 000 hus fjärrvärme. Vi arbetar ständigt med underhåll och förstärkning av fjärrvärmenätet. Finns det redan fjärrvärme i ditt bostadsområde kan du ansluta dig genom att kontakta oss.

Hur fungerar det? För att få fjärrvärme eldar vi avfall och biobränsle i vårt värmeverk. Värmen skickas sedan genom ett system av vattenledningar fram till ditt hus. 

Kan jag ansluta mig? Kontakta oss på telefon 0921-582 00 så hjälper vi dig.

Detta är en lättläst sida. Du kan också läsa mer om fjärrvärme.