Frågor & svar Kivra

Har du fått pappersfakturor från oss och aktiverat den digitala brevlådan Kivra, får du nu dina fakturor direkt till din Kivra. Du som har e-faktura eller e-postfaktura får dina fakturor som tidigare.


Varför väljer Bodens Energi att ansluta sig till Kivra?

Vi arbetar för hållbarhet och enkelhet för våra kunder. Som avsändare i Kivra bidrar vi till en minskad klimatpåverkan och erbjuder dig möjligheten att ta emot och betala din faktura digitalt.

 

Kostar Kivra något?

Nej, det kostar inget för dig som kund att ta emot fakturor i Kivra.

 

Kan ni hjälpa mig att aktivera Kivra?

Nej, du måste själv som kund aktivera Kivra via mobilappen eller på Kivra.se.

För hjälp med aktivering eller övriga frågor kontakta Kivra på 0770-45 70 00 eller [email protected], vardagar mellan kl. 09-17 .

 

Kan jag avsluta min Kivra och fortsätta få pappersfakturor?

Du kan när som helst avanmäla eller anmäla dig till Kivra. Deras användarregister uppdateras varje dag.

Du har även möjligheten att stänga av digital post från en enskild avsändare. Vill du inte längre få fakturor från oss till Kivra, kan du inaktivera Bodens Energi som avsändare. Detta gör du själv i Kivra under Inställningar och Avsändare/Brev. Där bockar av Bodens Energi.

 

Kan jag missa att jag fått en faktura från er till min Kivra?

Du notifieras alltid via e-post och notifiering via mobilappen, varje gång en ny faktura kommit till din Kivra. Notifiering görs också på obetalda fakturor.

 

Kan jag betala mina fakturor direkt i Kivra?

Ja, du kan enkelt betala dina fakturor via Kivras betaltjänst. 

Om du istället vill lägga in betalningen direkt i din internetbank, klickar du i “Markera som hanterad” i Kivra. Då vet Kivra att fakturan är betald på ett annat sätt och då skickas inga notifieringar om obetalda fakturor.

 

Måste jag aktivera betaltjänsten?

Ja, och det tar tre bankdagar innan betaltjänsten i Kivra kan användas.

 

Hur länge lagras mina fakturor i Kivra?

Kivra gör inga rensningar bland dina fakturor. Fakturorna ligger kvar i din Kivra tills du själv tar bort dom.

 

Skickar ni påminnelser till Kivra?

I dagsläget skickar vi betalningspåminnelser via post.

 

Kommer alla brev från er skickas till Kivra?

I dagläget får du endast fakturor från oss till din Kivra.

I framtiden kommer vi i första hand maila brev och bekräftelser. Har du inte angett din e-postadress till oss kommer du istället få dina brev till din Kivra.

 

Har du andra frågor om hur Kivra fungerar?

Kivra.se finns fler frågor och svar på hur deras tjänst fungerar. Det finns även bra information att känna till om tjänstens funktioner och inställningar.